Menü
Your Cart

İptal ve İade Şartları

TÜKETİCİ HAKLARI – CAYMA – İPTAL İADE KOŞULLARI

Kullanmakta olduğunuz web sitesi üzerinden elektronik ortamda sipariş verdiğiniz takdirde, size sunulan ön bilgilendirme formunu ve mesafeli satış sözleşmesini kabul etmiş sayılırsınız.

ALICI’lar, satın aldıkları ürünün satış ve teslimi ile ilgili olarak 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun ve Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği (RG:27.11.2014/29188) hükümleri ile yürürlükteki diğer yasalara tabidir.

Sipariş İptali ile ilgili ödeme süreci, ALICI’nın talebi göndermesini takip eden 7 iş günü içerisinde başlatılır.
Ürün iadesi ile ilgili iade ödeme süreci, Ürün’ün SATICI/SAĞLAYICI’ya ulaşmasını takip eden 7 iş günü içinde başlatılır.


Kredi Kartı İle Ödemede İade

a) ALICI ürünü kaç taksit ile aldıysa, banka ALICI’ya geri ödemesini aynı taksitle yapmaktadır. Banka tarafından ALICI’ya yapılacak iade şekli BANKA ile ALICI arasında olup, SATICI/SAĞLAYICI ve/veya ÜRETİCİ’nin bu konuda herhangi bir sorumluluğu bulunmamaktadır.

b) ÜRETİCİ, bankaya ürün bedelinin tamamını tek seferde ödedikten sonra, banka poslarından yapılan taksitli harcamaların ALICI’nın kredi kartına iadesi durumunda, konuya müdahil tarafların mağdur duruma düşmemesi için talep edilen iade tutarları yine taksitli olarak hamil taraf hesaplarına banka tarafından aktarılır. ALICI’nın satış iptaline kadar ödemiş olduğu taksit tutarları, iade tarihi ile kartın hesap kesim tarihleri çakışmazsa, her ay karta 1 (bir) iade yansıyacak; ALICI iade öncesinde ödemiş olduğu taksitlerin sayısı kadar ay, iade tutarını geri alarak mevcut borcundan düşmüş olacaktır.

c) Kart ile alınmış mal ve hizmetin iadesi durumunda ÜRETİCİ, Banka ile yapmış olduğu sözleşme gereği ALICI’ya nakit para ile ödeme yapamaz. Kredi kartıyla yapılan ödemelerin iadesi, aynı kredi kartına yapılır.


Havale/EFT İle Ödemede İade

a) ALICI’nın beyan ettiği banka hesabına iade yapılır.


Hediye Çeki ile Yapılan Ödemede İade

a) Hediye çeki kullanılarak gerçekleşen siparişlerde nakit iadesi yapılamaz; iade yine hediye çeki ile yapılır.


CAYMA HAKKI, ÜRÜN İADESİ VE DEĞİŞİMİ

a) ALICI, STANDART ÜRÜN(ler)’de teslim tarihinden itibaren 14 (on dört) gün içinde herhangi bir gerekçe göstermeksizin veya cezai şart ödemeksizin sözleşmeden cayma hakkına sahiptir. ALICI’nın cayma hakkına ilişkin süresi mal teslimine ilişkin sözleşmelerde, ALICI’nın ÜRÜN(ler)’i teslim aldığı gün başlar. Ancak ALICI, Sözleşme’nin kurulmasından ÜRÜN(ler)’in teslimine kadarki sürede de cayma hakkını kullanabilir.

b) Cayma hakkı süresinin belirlenmesinde:

  • Tek sipariş konusu olan ancak tedarik, üretim, stok vb. nedenlerle ayrı ayrı tarihlerde teslim edilen ÜRÜN(ler) söz konusu ise son malın teslim tarihi dikkate alınır.
  • Birden fazla parçanın bir araya gelmesiyle tamamlanan ürünlerde son parçanın teslim tarihi,
  • Aynı ÜRÜN(ler)’in belirli bir süre boyunca düzenli olarak tesliminin yapıldığı sözleşmelerde ilk ürünün teslim tarihi dikkate alınır.

c) ALICI, cayma talebini Velura Home & Living müşteri hizmetleri (çağrı merkezi) üzerinden veya web sitesinde yer alan “Siparişlerim” bölümündeki yönergeleri izleyerek gerçekleştirebilir.

d) ALICI tarafından cayma hakkının, ÜRÜN(ler)’in kendisine teslimini takip eden 14 (on dört) günlük süre içerisinde yazılı veya müşteri hizmetleri aracılığıyla sözlü olarak SATICI/SAĞLAYICI’ya bildirimde bulunulması durumunda, ÜRÜN(ler) “anlaşmalı nakliye firması” ile teslim edildiyse:

  • SATICI/SAĞLAYICI, anlaşmalı nakliye şirketi ile gönderilen ÜRÜN(ler)’i ilk satıldığı haliyle (yani demonte edilmiş olarak), fatura aslı ile birlikte, talebin kendisine iletildiği tarihten itibaren 7-14 gün içinde, kurulum yapılan adresten tutanakla teslim almakla yükümlüdür.

e) ALICI tarafından cayma hakkının, ÜRÜN(ler)’in kendisine teslimini takip eden 14 (on dört) günlük süre içerisinde yazılı veya müşteri hizmetleri aracılığıyla sözlü olarak SATICI/SAĞLAYICI’ya bildirimde bulunmak suretiyle kullanılması durumunda, ÜRÜN(ler) “anlaşmalı kargo firması” ile teslim edildiyse:

  • ALICI, cayma hakkını kullandığına dair bildirimi SATICI/SAĞLAYICI’ya yönelttiği tarihten itibaren 10 (on) gün içinde, anlaşmalı kargo firması ile gelen ÜRÜN’ü demonte şekilde, faturası (kurumsal fatura ise iade faturası da eklenmeli), kargo teslim tutanağı örneği, faturanın arkasında yer alan cayma formu ve varsayılan tüm aksesuarları eksiksiz ve hasarsız olarak geri göndermek zorundadır. Bu belgeler olmaksızın veya eksik, hasarlı olarak gönderilen ÜRÜN(ler), karşı ödemeli olarak ALICI’ya geri gönderilir ve bedeli iade edilmez.

f) ALICI, cayma hakkı konusu olan ÜRÜN’ü anlaşmalı nakliye ve/veya kargo şirketi ile ücretsiz olarak geri gönderebilir. SATICI/SAĞLAYICI’nın anlaşmalı olduğu nakliye ve/veya kargo şirketi dışında başka bir şirket kullanılırsa veya farklı gönderim yolları seçilirse, tüm masraflar ALICI’ya ait olacaktır. ALICI’nın bulunduğu yerde, SATICI/SAĞLAYICI’nın anlaşmalı olduğu kargo şubesi olmasına rağmen ürünü başka bir firma ile karşı ödemeli gönderirse, iade edilecek ürün bedelinden kargo ücreti düşülerek varsa kalan tutar iade edilir.

g) ALICI’nın cayma hakkı kullanım süresi bittikten sonra, STANDART ÜRÜN(ler)’de keyfi iade alınmamaktadır.

h) ALICI, ÖZELLEŞTİRİLMİŞ ÜRÜNLER’de cayma hakkını kullanamaz.

i) ALICI’nın ÖZELLEŞTİRİLMİŞ ÜRÜNLER için iade talebinde bulunması halinde; SATICI/SAĞLAYICI, iade talebini geri çevirmemek adına, özel olarak üretilmiş ürün fiyatı üzerinden %30 kesinti yapma hakkına sahiptir. Bu hak, teslim tarihinden sonraki 14 (on dört) gün içinde geçerlidir.

j) ALICI’nın cayma hakkını kullandığı durumda, ALICI kusurundan kaynaklanan bir nedenle malın değerinde azalma olursa veya iade imkânsızlaşırsa, ALICI kusuru oranında SATICI/SAĞLAYICI’nın zararlarını tazmin etmekle yükümlüdür.

k) ÜRÜN(ler)’in iade taleplerinde, NAKLİYELİ ÜRÜN(ler), SATICI/SAĞLAYICI’nın kendi teslimat ekibi tarafından iade alınır. ÜRÜN(ler)’in teslimatının kargo ile yapılması durumunda, ÜRÜN iadeleri kargo ile ALICI tarafından yapılmalıdır. Teslimat türü kargo olan ÜRÜN(ler)’in teslimi nakliye ile yapılmış olsa dahi, iadesi kargo ile ALICI tarafından yapılmalıdır.

l) Ticaret Bakanlığı Depreme Yardım Seferberliği kapsamında verilecek siparişler, Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliğinin “Cayma hakkının istisnaları” başlıklı 15 inci maddesinin birinci fıkrasının (h) bendinde yer alan “Cayma hakkı süresi sona ermeden önce, tüketicinin onayı ile ifasına başlanan hizmetlere ilişkin sözleşme” kapsamına değerlendirildiğinden, söz konusu siparişlerde cayma hakkı bulunmamaktadır.


CAYMA HAKKI KULLANILAMAYACAK ÜRÜNLER

Aşağıdaki ürünlerin satışına konu sözleşmelerde cayma hakkı kullanılamaz:

  • Fiyatı finansal piyasalardaki dalgalanmalara bağlı olarak değişen ve SATICI, ÜRETİCİ veya SAĞLAYICI’nın kontrolünde olmayan mal veya hizmetlere ilişkin sözleşmeler,
  • ALICI’nın istekleri veya kişisel ihtiyaçları doğrultusunda hazırlanan mallara ilişkin sözleşmeler,
  • Hijyen Ürünlerine ilişkin sözleşmeler,
  • Tesliminden sonra başka ürünlerle karışan ve doğası gereği ayrıştırılması mümkün olmayan mallara ilişkin sözleşmeler,
  • Cayma hakkı süresi sona ermeden önce, tüketicinin onayı ile ifasına başlanan hizmetlere ilişkin sözleşmeler,
  • ALICI’nın mutad kullanım hataları dışında ALICI’dan kaynaklı olduğu, SATICI/SAĞLAYICI tarafından tespit edilen mallara ilişkin sözleşmeler,
  • Ticaret Bakanlığı Depreme Yardım Seferberliği kapsamında verilecek siparişler (cayma hakkının istisnaları kapsamında değerlendirildiği için iade veya cayma hakkı bulunmamaktadır).

ALICI, cayma süresi içinde ÜRÜN’ü işleyişine, teknik özelliklerine ve kullanma talimatlarına uygun şekilde muhafaza etmezse meydana gelen değişiklik ve bozulmalardan sorumlu olacaktır.


KİŞİSEL VERİLERİN KORUNMASI, TİCARİ ELEKTRONİK İLETİ VE GİZLİLİK POLİTİKASI

a) 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu (“KVKK”), ilgili mevzuat ve Velura Home & Living’in KVKK ve Gizlilik Politikası’na uygun olarak; ALICI’ya ait ad, soyad, e-posta adresi, T.C. Kimlik numarası, adresi, telefon numarası, demografik veriler, mali veriler vb. bilgiler — sipariş almak, ürün/hizmetleri sunmak, ürün/hizmetleri geliştirmek, sistemsel sorunların çözümü, ödeme işlemlerini gerçekleştirmek, (önceden onay verilmesi halinde) siparişler, ürünler ve hizmetler hakkında pazarlama faaliyetlerinde kullanılmak amacıyla ve ALICI ile Velura Home & Living arasında kurulan mesafeli satış sözleşmesi ile sair sözleşmelerin ifası kapsamında — kaydedilebilir, arşivlerde muhafaza edilebilir, kullanılabilir, güncellenebilir, paylaşılabilir, aktarılabilir ve sair suretler ile işlenebilir. ALICI, kişisel verilerinin bu amaçlarla Velura Home & Living ve iş ortakları ile kanunlar çerçevesinde paylaşılmasını açıkça kabul eder. İşlenen kişisel veriler, Velura Home & Living’in KVKK ve Gizlilik Politikası’na ve ilgili mevzuata uygun olarak, gerekli sürenin sonunda silinir, yok edilir veya anonim hale getirilir. ALICI, KVKK ve ilgili mevzuat hakkında detaylı bilgiye ve haklarına, Velura Home & Living web sitesinde yer alan KVKK Aydınlatma Metni’ni inceleyerek ulaşabileceğini kabul ve beyan eder.

b) Web sitesinde bilgilerin korunması, gizliliği, işlenmesi-kullanımı ve iletişimler ile ilgili hususlarda, burada özetlenen ve sitede kapsamlı biçimde belirtilen gizlilik kuralları ve politikası geçerlidir.

c) ALICI tarafından web sitesine girilen bilgilerin ve işlemlerin güvenliği için gerekli önlemler, Velura Home & Living tarafındaki sistem altyapısında, bilgi ve işlemin mahiyetine göre günümüz teknik imkânları ölçüsünde alınmıştır. Bununla beraber, söz konusu bilgiler ALICI’nın cihazından girildiğinden, virüs ve benzeri zararlı uygulamalara ilişkin önlemleri almak ALICI’nın sorumluluğundadır.

d) ALICI’nın, web sitesine üyeliği ve alışverişleri sırasında edinilen bilgiler, Velura Home & Living ve/veya yetkilendireceği iş ortakları tarafından, muhtelif ürün/hizmetlerin sağlanması veya her türlü bilgilendirme, reklam, tanıtım, iletişim, promosyon, satış, pazarlama, mağaza kartı, kredi kartı ve üyelik uygulamaları amaçlı olarak, süresiz veya ilgili mevzuatta öngörülen süreyle kayda alınabilir, saklanabilir, güncellenebilir, paylaşılabilir, aktarılabilir, kullanılabilir ve işlenebilir. Bu veriler ayrıca kanunen gereken durumlarda ilgili resmî mercilere ve mahkemelere iletilebilir. ALICI, kişisel verilerinin bu kapsamda kullanımına ve kendisine ticari ya da sosyal iletiler gönderilmesine muvafakat etmektedir.

e) ALICI, Velura Home & Living’e belirtilen iletişim kanallarından ulaşarak veri kullanımı/işlenmesini ve/veya iletişimleri durdurma hakkına sahiptir. ALICI'nın bu yöndeki talebine uygun olarak, yasal azami süre içinde kişisel veri işlenmesi/iletişim işlemleri durdurulur. Hukuken saklanması gerekenler ve/veya mümkün olanlar haricindeki veriler, sistemden silinir veya anonim hale getirilir.

f) Velura Home & Living, gerekli gördüğü her türlü değişikliği yapma hakkını saklı tutar. Bu değişiklikler web sitesinde veya diğer uygun yöntemlerle duyurulduğu andan itibaren geçerli olur.

g) ALICI’ya, yürürlükteki mevzuata uygun şekilde, her türlü ürün ve hizmetlere ilişkin tanıtım, reklam, iletişim, promosyon, satış ve pazarlama amacıyla — kredi kartı ve üyelik bilgilendirme, işlem ve uygulamaları için — Velura Home & Living tarafından SMS/kısa mesaj, anlık bildirim, otomatik arama, bilgisayar, telefon, e-posta, faks ve diğer elektronik iletişim araçları ile ticari elektronik iletişimler yapılabilir. ALICI, bu tür ticari elektronik iletilerin gönderilmesini kabul eder.

h) Web sitesinden ulaşılan diğer sitelerde, söz konusu sitelere ait gizlilik ve güvenlik politikaları geçerlidir. Bu sitelerle ilgili oluşabilecek ihtilaf veya olumsuz durumlardan Velura Home & Living sorumlu değildir.

ı) ALICI, KVKK ve ilgili mevzuat hakkında detaylı bilgiye ve haklarına, web sitesinde yer alan KVKK Aydınlatma Metni’ni inceleyerek ulaşabileceğini kabul ve beyan eder.