İptal ve İade Şartları
TÜKETİCİ HAKLARI – CAYMA – İPTAL İADE KOŞULLARI
Kullanmakta olduğunuz web sitesi üzerinden elektronik
ortamda sipariş verdiğiniz takdirde, size sunulan ön bilgilendirme formunu ve
mesafeli satış sözleşmesini kabul etmiş sayılırsınız.
ALICI’lar, satın aldıkları ürünün
satış ve teslimi ile ilgili olarak 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında
Kanun ve Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği (RG:27.11.2014/29188)
hükümleri ile yürürlükteki diğer yasalara tabidir.
Sipariş İptali ile ilgili ödeme süreci, ALICI’nın
talebi göndermesini takip eden 7 iş günü içerisinde başlatılır.
Ürün iadesi ile ilgili iade ödeme süreci, Ürün’ün SATICI/SAĞLAYICI’ya
ulaşmasını takip eden 7 iş günü içinde başlatılır.
Kredi Kartı İle Ödemede İade
a) ALICI ürünü kaç taksit ile
aldıysa, banka ALICI’ya geri ödemesini aynı taksitle yapmaktadır. Banka
tarafından ALICI’ya yapılacak iade şekli BANKA ile ALICI arasında olup, SATICI/SAĞLAYICI
ve/veya ÜRETİCİ’nin bu konuda herhangi bir sorumluluğu bulunmamaktadır.
b) ÜRETİCİ, bankaya ürün
bedelinin tamamını tek seferde ödedikten sonra, banka poslarından yapılan
taksitli harcamaların ALICI’nın kredi kartına iadesi durumunda, konuya müdahil
tarafların mağdur duruma düşmemesi için talep edilen iade tutarları yine taksitli
olarak hamil taraf hesaplarına banka tarafından aktarılır. ALICI’nın satış
iptaline kadar ödemiş olduğu taksit tutarları, iade tarihi ile kartın hesap
kesim tarihleri çakışmazsa, her ay karta 1 (bir) iade yansıyacak; ALICI iade
öncesinde ödemiş olduğu taksitlerin sayısı kadar ay, iade tutarını geri alarak
mevcut borcundan düşmüş olacaktır.
c) Kart ile alınmış mal ve
hizmetin iadesi durumunda ÜRETİCİ, Banka ile yapmış olduğu sözleşme gereği
ALICI’ya nakit para ile ödeme yapamaz. Kredi kartıyla yapılan ödemelerin
iadesi, aynı kredi kartına yapılır.
Havale/EFT İle Ödemede İade
a) ALICI’nın beyan ettiği banka
hesabına iade yapılır.
Hediye Çeki ile Yapılan Ödemede İade
a) Hediye çeki kullanılarak
gerçekleşen siparişlerde nakit iadesi yapılamaz; iade yine hediye çeki ile
yapılır.
CAYMA HAKKI, ÜRÜN İADESİ VE DEĞİŞİMİ
a) ALICI, STANDART ÜRÜN(ler)’de
teslim tarihinden itibaren 14 (on dört) gün içinde herhangi bir gerekçe
göstermeksizin veya cezai şart ödemeksizin sözleşmeden cayma hakkına sahiptir.
ALICI’nın cayma hakkına ilişkin süresi mal teslimine ilişkin sözleşmelerde,
ALICI’nın ÜRÜN(ler)’i teslim aldığı gün başlar. Ancak ALICI, Sözleşme’nin
kurulmasından ÜRÜN(ler)’in teslimine kadarki sürede de cayma hakkını
kullanabilir.
b) Cayma hakkı süresinin
belirlenmesinde:
- Tek
sipariş konusu olan ancak tedarik, üretim, stok vb. nedenlerle ayrı ayrı
tarihlerde teslim edilen ÜRÜN(ler) söz konusu ise son malın teslim tarihi
dikkate alınır.
- Birden
fazla parçanın bir araya gelmesiyle tamamlanan ürünlerde son parçanın
teslim tarihi,
- Aynı
ÜRÜN(ler)’in belirli bir süre boyunca düzenli olarak tesliminin yapıldığı
sözleşmelerde ilk ürünün teslim tarihi dikkate alınır.
c) ALICI, cayma talebini Velura
Home & Living müşteri hizmetleri (çağrı merkezi) üzerinden veya web
sitesinde yer alan “Siparişlerim” bölümündeki yönergeleri izleyerek
gerçekleştirebilir.
d) ALICI tarafından cayma
hakkının, ÜRÜN(ler)’in kendisine teslimini takip eden 14 (on dört) günlük süre
içerisinde yazılı veya müşteri hizmetleri aracılığıyla sözlü olarak SATICI/SAĞLAYICI’ya
bildirimde bulunulması durumunda, ÜRÜN(ler) “anlaşmalı nakliye firması” ile
teslim edildiyse:
- SATICI/SAĞLAYICI,
anlaşmalı nakliye şirketi ile gönderilen ÜRÜN(ler)’i ilk satıldığı haliyle
(yani demonte edilmiş olarak), fatura aslı ile birlikte, talebin kendisine
iletildiği tarihten itibaren 7-14 gün içinde, kurulum yapılan adresten
tutanakla teslim almakla yükümlüdür.
e) ALICI tarafından cayma
hakkının, ÜRÜN(ler)’in kendisine teslimini takip eden 14 (on dört) günlük süre
içerisinde yazılı veya müşteri hizmetleri aracılığıyla sözlü olarak SATICI/SAĞLAYICI’ya
bildirimde bulunmak suretiyle kullanılması durumunda, ÜRÜN(ler) “anlaşmalı
kargo firması” ile teslim edildiyse:
- ALICI,
cayma hakkını kullandığına dair bildirimi SATICI/SAĞLAYICI’ya
yönelttiği tarihten itibaren 10 (on) gün içinde, anlaşmalı kargo firması
ile gelen ÜRÜN’ü demonte şekilde, faturası (kurumsal fatura ise
iade faturası da eklenmeli), kargo teslim tutanağı örneği, faturanın
arkasında yer alan cayma formu ve varsayılan tüm aksesuarları eksiksiz
ve hasarsız olarak geri göndermek zorundadır. Bu belgeler olmaksızın veya
eksik, hasarlı olarak gönderilen ÜRÜN(ler), karşı ödemeli olarak ALICI’ya
geri gönderilir ve bedeli iade edilmez.
f) ALICI, cayma hakkı konusu
olan ÜRÜN’ü anlaşmalı nakliye ve/veya kargo şirketi ile ücretsiz olarak
geri gönderebilir. SATICI/SAĞLAYICI’nın anlaşmalı olduğu nakliye ve/veya kargo
şirketi dışında başka bir şirket kullanılırsa veya farklı gönderim yolları
seçilirse, tüm masraflar ALICI’ya ait olacaktır. ALICI’nın bulunduğu yerde,
SATICI/SAĞLAYICI’nın anlaşmalı olduğu kargo şubesi olmasına rağmen ürünü başka
bir firma ile karşı ödemeli gönderirse, iade edilecek ürün bedelinden kargo
ücreti düşülerek varsa kalan tutar iade edilir.
g) ALICI’nın cayma hakkı
kullanım süresi bittikten sonra, STANDART ÜRÜN(ler)’de keyfi iade
alınmamaktadır.
h) ALICI, ÖZELLEŞTİRİLMİŞ
ÜRÜNLER’de cayma hakkını kullanamaz.
i) ALICI’nın ÖZELLEŞTİRİLMİŞ
ÜRÜNLER için iade talebinde bulunması halinde; SATICI/SAĞLAYICI, iade
talebini geri çevirmemek adına, özel olarak üretilmiş ürün fiyatı üzerinden %30
kesinti yapma hakkına sahiptir. Bu hak, teslim tarihinden sonraki 14 (on dört)
gün içinde geçerlidir.
j) ALICI’nın cayma hakkını
kullandığı durumda, ALICI kusurundan kaynaklanan bir nedenle malın değerinde
azalma olursa veya iade imkânsızlaşırsa, ALICI kusuru oranında SATICI/SAĞLAYICI’nın
zararlarını tazmin etmekle yükümlüdür.
k) ÜRÜN(ler)’in iade
taleplerinde, NAKLİYELİ ÜRÜN(ler), SATICI/SAĞLAYICI’nın kendi teslimat
ekibi tarafından iade alınır. ÜRÜN(ler)’in teslimatının kargo ile yapılması
durumunda, ÜRÜN iadeleri kargo ile ALICI tarafından yapılmalıdır. Teslimat türü
kargo olan ÜRÜN(ler)’in teslimi nakliye ile yapılmış olsa dahi, iadesi kargo
ile ALICI tarafından yapılmalıdır.
l) Ticaret Bakanlığı Depreme
Yardım Seferberliği kapsamında verilecek siparişler, Mesafeli Sözleşmeler
Yönetmeliğinin “Cayma hakkının istisnaları” başlıklı 15 inci maddesinin birinci
fıkrasının (h) bendinde yer alan “Cayma hakkı süresi sona ermeden önce, tüketicinin
onayı ile ifasına başlanan hizmetlere ilişkin sözleşme” kapsamına
değerlendirildiğinden, söz konusu siparişlerde cayma hakkı bulunmamaktadır.
CAYMA HAKKI KULLANILAMAYACAK ÜRÜNLER
Aşağıdaki ürünlerin satışına konu sözleşmelerde cayma hakkı
kullanılamaz:
- Fiyatı
finansal piyasalardaki dalgalanmalara bağlı olarak değişen ve SATICI,
ÜRETİCİ veya SAĞLAYICI’nın kontrolünde olmayan mal veya hizmetlere ilişkin
sözleşmeler,
- ALICI’nın
istekleri veya kişisel ihtiyaçları doğrultusunda hazırlanan mallara
ilişkin sözleşmeler,
- Hijyen
Ürünlerine ilişkin sözleşmeler,
- Tesliminden
sonra başka ürünlerle karışan ve doğası gereği ayrıştırılması mümkün
olmayan mallara ilişkin sözleşmeler,
- Cayma
hakkı süresi sona ermeden önce, tüketicinin onayı ile ifasına başlanan
hizmetlere ilişkin sözleşmeler,
- ALICI’nın
mutad kullanım hataları dışında ALICI’dan kaynaklı olduğu,
SATICI/SAĞLAYICI tarafından tespit edilen mallara ilişkin sözleşmeler,
- Ticaret
Bakanlığı Depreme Yardım Seferberliği kapsamında verilecek siparişler
(cayma hakkının istisnaları kapsamında değerlendirildiği için iade veya
cayma hakkı bulunmamaktadır).
ALICI, cayma süresi içinde ÜRÜN’ü işleyişine, teknik
özelliklerine ve kullanma talimatlarına uygun şekilde muhafaza etmezse meydana
gelen değişiklik ve bozulmalardan sorumlu olacaktır.
KİŞİSEL VERİLERİN KORUNMASI, TİCARİ ELEKTRONİK
İLETİ VE GİZLİLİK POLİTİKASI
a) 6698 sayılı Kişisel Verilerin
Korunması Kanunu (“KVKK”), ilgili mevzuat ve Velura Home & Living’in
KVKK ve Gizlilik Politikası’na uygun olarak; ALICI’ya ait ad, soyad, e-posta
adresi, T.C. Kimlik numarası, adresi, telefon numarası, demografik veriler,
mali veriler vb. bilgiler — sipariş almak, ürün/hizmetleri sunmak,
ürün/hizmetleri geliştirmek, sistemsel sorunların çözümü, ödeme işlemlerini
gerçekleştirmek, (önceden onay verilmesi halinde) siparişler, ürünler ve
hizmetler hakkında pazarlama faaliyetlerinde kullanılmak amacıyla ve ALICI ile Velura
Home & Living arasında kurulan mesafeli satış sözleşmesi ile sair
sözleşmelerin ifası kapsamında — kaydedilebilir, arşivlerde muhafaza
edilebilir, kullanılabilir, güncellenebilir, paylaşılabilir, aktarılabilir ve
sair suretler ile işlenebilir. ALICI, kişisel verilerinin bu amaçlarla Velura
Home & Living ve iş ortakları ile kanunlar çerçevesinde paylaşılmasını
açıkça kabul eder. İşlenen kişisel veriler, Velura Home & Living’in
KVKK ve Gizlilik Politikası’na ve ilgili mevzuata uygun olarak, gerekli sürenin
sonunda silinir, yok edilir veya anonim hale getirilir. ALICI, KVKK ve ilgili
mevzuat hakkında detaylı bilgiye ve haklarına, Velura Home & Living
web sitesinde yer alan KVKK Aydınlatma Metni’ni inceleyerek ulaşabileceğini
kabul ve beyan eder.
b) Web sitesinde bilgilerin
korunması, gizliliği, işlenmesi-kullanımı ve iletişimler ile ilgili hususlarda,
burada özetlenen ve sitede kapsamlı biçimde belirtilen gizlilik kuralları ve
politikası geçerlidir.
c) ALICI tarafından web sitesine
girilen bilgilerin ve işlemlerin güvenliği için gerekli önlemler, Velura
Home & Living tarafındaki sistem altyapısında, bilgi ve işlemin
mahiyetine göre günümüz teknik imkânları ölçüsünde alınmıştır. Bununla beraber,
söz konusu bilgiler ALICI’nın cihazından girildiğinden, virüs ve benzeri
zararlı uygulamalara ilişkin önlemleri almak ALICI’nın sorumluluğundadır.
d) ALICI’nın, web sitesine
üyeliği ve alışverişleri sırasında edinilen bilgiler, Velura Home &
Living ve/veya yetkilendireceği iş ortakları tarafından, muhtelif
ürün/hizmetlerin sağlanması veya her türlü bilgilendirme, reklam, tanıtım,
iletişim, promosyon, satış, pazarlama, mağaza kartı, kredi kartı ve üyelik
uygulamaları amaçlı olarak, süresiz veya ilgili mevzuatta öngörülen süreyle
kayda alınabilir, saklanabilir, güncellenebilir, paylaşılabilir, aktarılabilir,
kullanılabilir ve işlenebilir. Bu veriler ayrıca kanunen gereken durumlarda
ilgili resmî mercilere ve mahkemelere iletilebilir. ALICI, kişisel verilerinin
bu kapsamda kullanımına ve kendisine ticari ya da sosyal iletiler
gönderilmesine muvafakat etmektedir.
e) ALICI, Velura Home &
Living’e belirtilen iletişim kanallarından ulaşarak veri
kullanımı/işlenmesini ve/veya iletişimleri durdurma hakkına sahiptir. ALICI'nın
bu yöndeki talebine uygun olarak, yasal azami süre içinde kişisel veri
işlenmesi/iletişim işlemleri durdurulur. Hukuken saklanması gerekenler ve/veya
mümkün olanlar haricindeki veriler, sistemden silinir veya anonim hale
getirilir.
f) Velura Home & Living,
gerekli gördüğü her türlü değişikliği yapma hakkını saklı tutar. Bu
değişiklikler web sitesinde veya diğer uygun yöntemlerle duyurulduğu andan
itibaren geçerli olur.
g) ALICI’ya, yürürlükteki
mevzuata uygun şekilde, her türlü ürün ve hizmetlere ilişkin tanıtım, reklam,
iletişim, promosyon, satış ve pazarlama amacıyla — kredi kartı ve üyelik
bilgilendirme, işlem ve uygulamaları için — Velura Home & Living
tarafından SMS/kısa mesaj, anlık bildirim, otomatik arama, bilgisayar, telefon,
e-posta, faks ve diğer elektronik iletişim araçları ile ticari elektronik
iletişimler yapılabilir. ALICI, bu tür ticari elektronik iletilerin
gönderilmesini kabul eder.
h) Web sitesinden ulaşılan diğer
sitelerde, söz konusu sitelere ait gizlilik ve güvenlik politikaları
geçerlidir. Bu sitelerle ilgili oluşabilecek ihtilaf veya olumsuz durumlardan Velura
Home & Living sorumlu değildir.
ı) ALICI, KVKK ve ilgili mevzuat
hakkında detaylı bilgiye ve haklarına, web sitesinde yer alan KVKK
Aydınlatma Metni’ni inceleyerek ulaşabileceğini kabul ve beyan eder.